header_2020.jpg

Zo werkt zorgeloos verhuren van je vakantiewoning

Zo werkt zorgeloos verhuren van je vakantiewoning

We weten allemaal dat Zeeland een fantastische provincie is om vakantie te vieren. Als tweede woningeigenaar kun je optimaal van die populariteit profiteren. Dat kan eenvoudig door je vakantiehuis of chalet te verhuren via Interhome Group. Je woning komt dan wereldwijd in beeld bij geïnteresseerde vakantiegangers. Prettig om te weten is dat er in Wemeldinge een lokaal servicekantoor is, waar jij en je gasten met alle vragen terecht kunnen. “We ontzorgen woningeigenaren desgewenst volledig”, vertelt Alexander van Sabben, Service Office Specialist. “Sleutelbeheer, eindschoonmaak; we nemen het graag uit handen.”

Interhome Group is één van de leidende, Europese specialisten voor vakantiewoningen. Het bedrijf startte in 1965 in Zwitserland en is sindsdien gestaag gegroeid. Zowel gasten als woningeigenaren profiteren van de unieke combinatie van het sterke distributienetwerk en de lokale kantoren in heel Europa. Dit resulteert in een hoog serviceniveau én een hoge bezettingsgraad. “We beheren momenteel meer dan 35.000 woningen in heel Europa en zelfs daarbuiten. We onderscheiden ons door te werken met lokale servicekantoren in de meest drukke toeristische gebieden. Dit zijn er momenteel circa 200. Van daaruit zorgen we voor een persoonlijke dienstverlening voor onze gasten en beheren we de vakantiewoningen voor de huiseigenaren.”

Actief in Zeeland
Alexander is actief vanuit het kantoor in Wemeldinge. Omdat Interhome Group een royaal aanbod aan vakantiehuizen heeft in Zeeland, lag een local service office ook hier voor de hand. “We hebben momenteel onder andere de vakantiewoningen op de Stelhoeve in Wemeldinge in beheer, evenals de woningen op Water Resort Oosterschelde. We streven ernaar de vakantiewoningen in onze portefeuille zodanig uit te breiden, dat we een tweede local service office in Zeeland kunnen openen”, legt Alexander uit. “Dat is enorm prettig voor de vakantiegangers die hier op vakantie gaan, maar zéker ook voor de eigenaren van de vakantiewoningen. Zij kunnen erop vertrouwen dat de dienstverlening aan hen en hun gasten optimaal is.”

Makkelijk rendabel
Alexander nodigt vakantiehuiseigenaren uit contact met hem op te nemen, omdat het aanbod van Interhome Group voor hen erg aantrekkelijk is. “Wij maken deze investering graag zo rendabel mogelijk en dat is gemakkelijker dan veel mensen denken. Juist door het ijzersterke netwerk van Interhome Group kunnen we hoge bezettingsgraden realiseren. We maken gebruik van circa 30.000 verkoopkanalen. Daarbij kun je onder andere denken aan Airbnb, Booking.com en HomeAway, maar de woningen zijn bijvoorbeeld ook te boeken via D-Reizen en TUI. Dit bereik zorgt ervoor dat Interhome Group jaarlijks 1.4 miljoen gasten mag ontvangen; een bereik dat je als individuele eigenaar natuurlijk nooit zelfstandig voor elkaar kunt krijgen.”

Volledig ontzorgd
Behalve dit enorme bereik, kunnen woningeigenaren vanuit de lokale service office kantoren volledig ontzorgd worden. “We kunnen desgewenst het hele reilen en zeilen uit handen nemen, zoals de sleuteluitgifte en -inname, de eindschoonmaak, reageren op storingen en het beantwoorden van vragen. Natuurlijk is dat niet verplicht. Wil je dat zelf blijven doen, dan is dat ook goed. We zijn daarin flexibel en maken daarover vooraf goede afspraken. Het doel is immers mensen een onbezorgde vakantie bezorgen in Zeeland en een persoonlijke service bieden aan zowel gasten als eigenaren, op basis van hun persoonlijke wensen en benodigdheden.”

Intake
Tijdens een kennismakings- en/of intakegesprek bekijkt Alexander of een collega de vakantiewoning uitgebreid. Aan de hand van de kenmerken van een woning wordt voor een bepaalde classificatie gekozen (1 tot 5 sterren) en wordt een voorstel gedaan voor de huurprijs. “Soms doen we suggesties aan de woningeigenaar tot verbetering, geheel vrijblijvend natuurlijk. Hebben we de woning eenmaal opgenomen in ons bestand, dan kan de verhuur beginnen. Zo werkt zorgeloos verhuren via Interhome Group.”

Interesse? Neem contact op met Alexander van Sabben van het local service office van Interhome Groupin Wemeldinge, telefoon: 0113 – 788 140 of e-mail: wemeldinge@interhome.group.