header_2020.jpg

IJsbaart is klaar voor een plantaardige doorbraak op de ijsmarkt, met nieuwe smaken en verpakkingen

IJsbaart is klaar voor een plantaardige doorbraak op de ijsmarkt, met nieuwe smaken en verpakkingen

IJsbaart, de Nederlandse pionier in ambachtelijk plantaardig ijs, lanceert een nieuwe positionering, nieuwe verpakkingen en nieuwe smaken op de Horecava-beurs. Voor IJsbaart is dit het startschot om de nummer-1 uitdager te worden op de ijsmarkt.

In Nederland wordt er elk jaar voor € 548 mln aan ijs verkocht. 86% van deze ijsmarkt wordt bediend door corporates (Euromonitor. Ice Cream in the Netherlands (2022)). Het meeste roomijs dat verkocht wordt, is gebaseerd op zuivel. IJsbaart vindt dat het tijd is voor een doorbraak. Met ambachtelijk gemaakt plantaardig ijs voor een concurrerende prijs wil de Nederlandse pionier de ijsmarkt structureel veranderen. Eerst in de horeca en supermarkten van Nederland - en daarna over de grenzen.

 

Een merk dat grenzen verlegt

Deze ambitie vertaalde het Amsterdamse brandingbureau Prosper & Bloom naar nieuw verpakkingsontwerp en een scherpe positionering. Het vernieuwde IJsbaart zet zichzelf neer vernieuwende ijsmaker met een ‘yes!-mentaliteit’. Door ‘ja’ te zeggen tegen elk idee en elke kans daagt IJsbaart zichzelf én anderen uit om grenzen te verleggen. Dit optimisme zie je terug in de opvallende verpakkingen, die breken met conventies in de horeca en de winkelschappen. Elke smaak heeft een uniek karakter, die we nog vaker terug zullen zien.

 

Nieuwe smaken om bewust van te genieten

In deze nieuwe verpakkingen lanceert IJsbaart deze week vijf nieuwe smaken plantaardig roomijs. Romig dankzij cashewnoten van Johnny Cashew, die zonder omreis direct vanuit Afrika naar Nederland worden verscheept. Daarnaast presenteert IJsbaart nieuwe fruitijsjes, bomvol fruit, natuurlijk gezoet met bananenpuree - en kleinere varianten voor kinderen. Met een volwaardig assortiment voor horeca en retail laat IJsbaart zien dat het kan: bewust genieten, zonder in te leveren op kwaliteit of smaak.

Roderick Verplanken, CEO van IJsbaart: “We zien dat mensen toe zijn aan duurzame keuzes én willen blijven genieten. Met ons ijs laten we zien dat écht lekker en duurzaam samen gaan. Deze lancering is slechts het begin. Als bedrijf committeren we ons aan continue innovatie. We doen het anders - omdat het kan. Zo inspireren we iedereen om ja te zeggen tegen een toekomst waarin lekker goed is - en andersom. Onze klanten, horeca- en retailpartners én concurrenten. Want alleen zo verandert er echt iets.”

Maaike Schutten, strategy director van Prosper & Bloom: “IJsbaart maakt het ijs van de toekomst. Met de nieuwe, eigenzinnige positionering en verpakkingslijn laten we in één klap zien dat er een nieuwe standaard is in het ijsschap. IJsbaart is uitgesproken en maakt z’n eigen regels. Door iedereen daarin mee te nemen, wordt IJsbaart een merk dat je wilt volgen en waar je bij wilt horen.”

 

Bezoek Ijsbaart tijdens de Horecabeurs Goes bij standnummer 123.